søndag 12. oktober 2008

Høstgule blader?














Man snakker og synger om høstgule blader. Men rosebladene i hagen min er så langt fra bare gule. Min gamle prestegårdsrose fra Trondheim står fortsatt med blader i mange og sterke farger. I dag har jeg erstatta bildet fra Svinvikarboretet med et av rosebladbildene fra hagen. Og inntil videre skal dagens bilde få stå som bildeoverskrift i bloggen min.
Bærsesongen går mot slutten, men jeg har faktisk plukka rundt 3 liter med rips og solbær i dag. Noe er blitt safta, og noe ble rødgrøtdessert til søndagsmiddagen. En liter solbær skal bli syltetøy. Den skal renskes og kokes seinere i kveld.

2 kommentarer:

BirtH sa...

Rødgrøtdessert til søndagsmiddagen? Er det noe du vokste opp med? Har du fløte på?

ToneM sa...

Rødgrøt med fløte på, eller forsåvidt også fruktgrøt med fløte på, er skikkelig godt. Men - selvsagt må grøten være heimlaga. I min barndom var det mest vanlig å bruke heilmelk, eller en blanding av melk og fløte som tilbehør.
I dag liker jeg best rein fløte på bær- og fruktgrøten. :-)