lørdag 14. februar 2009

Julerose og svarttrost.

I dag har svarttrosten vært på besøk i hagen igjen. Det er lenge sia sist jeg så den, desto triveligere er det å ha den tilbake. Den holdt seg i syrinen ved veranda og forsynte seg ivrig av meisebollene der. Dessverre fikk jeg ikke tatt bilde av begivenheten, men jeg håper at den vil vise seg ofte heretter.
Og så har jeg begått en skikkelig utskeielse i dag: Jeg kom plutselig over noen potter med juleroser på Plantesenteret. En av plantene var merka som rød julerose, og da bare måtte jeg slå til.
Utfordringa blir å holde liv i den fram til sommerferien. Jeg jobber med saken, men er fortsatt litt usikker på hva som vil være beste oppbevaringssted i tida framover.
Mens jeg var på Plantesenteret, kjøpte jeg også ei ny dusjekanne. Min gamle takka for seg for noen dager sia, og de små frøplantene, som fortsatt ikke ligner særlig mye på blodbeger, trenger jo uansett en liten vanndusj innimellom...

På grunn av Valentine var blomsterbutikkene ekstra rik på fristende tilbud i dag. Nå kjenner jeg virkelig at vårlengselen begynner å krible i meg...

2 kommentarer:

Miamaria sa...

Hva? Hvor hen hadde de julerosene? Jeg skjønner jeg var litt vel opptatt av frø da jeg var der... Ser ut som den blir fin, den der. Gratulerer med kjøpet. :)

ToneM sa...

Jeg fant juleroser på Plantesenteret. Minst 5 sto igjen da jeg hadde forsynt meg, hvorav en var merka som rød. Kanskje har de fortsatt noen igjen på mandag.
Løp og kjøp!... :-)