søndag 30. januar 2011

Hagefugltelling 2011. Søndag 30. januar


Da jeg så ut av stuevinduet i dag morges, var småfuglene allerede på plass. De venta nok på maten sin, for snøfallet i natt hadde skjult matfatet fra i går. Jeg møtte bedende blikk gjennom vinduet, så her var det bare å finne fram ny forsyning med allskens frø, nøtter og litt frukt.


Ingen nye fugler dukka opp på foringsplassen i dag, og det var egentlig litt skuffende.
Jeg hadde håpa på å få se både svartmeis og granmeis, og dessuten hadde jeg nesten regna med at det ville dukke opp ei svarttrast hoa, ettersom den har vært innom fleire ganger tidligere i denne måneden. Men dengang ei. Flaggspetten viste seg heller ikke, men den har jo ikke vært å se på fleire måneder...
Disse fuglene blei registrert i dag:
15 gråspurv, 2 kjøttmeis, 1 blåmeis, 12 gråsisik, 5 sjur, 1 kråke og 1 svarttrast.

3 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

Hagefugltelte jeg også, men ikke det store oppmøtet dessverre. menmen.

Berit sa...

Jeg har også telt. 1 stk. kjøttmeis. Luringene holder seg unna kulda i dalbotnen hos meg, og det forstår jeg så godt!

ToneM sa...

Her varierer antallet fugler fra dag til dag, men gråspurv og gråsisik er stadig i fleirtall. :-)