lørdag 16. juni 2012

Fleire aurikler

Nå blomstrer en av de gamle farfar auriklene...
+ en annen gammel aurikkel
+ 3 gamle aurikler. Hvorav en farfaraurikkel + en fra Tromsø...
+ en gammel bytteaurikel...
+ en gammel Tromsøaurikkel
+ nærbilde av en gammel bytteaurikkel fra Primula...
+ enda en gammel Tromsøaurikkel...
+ noen fleire Primulaaurikler...
+ en gammel Loppemarkedaurikkel, som godt kunne ha vært en farfaraurikkel...
+ enda en gammel aurikkel, kjøpt på loppemarked i det lokale hagelaget for et par år sia...
+ ytterligere en gammel aurikkel, kjøpt på planteloppemarkedet i fjor...
+ en av de eldste farfarauriklene...

4 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Himmel og hav, her var det virkelig mange flotte Aurikler!

Ønsker deg en fin kveld. Klem

primula sa...

Nydelige aurikler, Tonemeia! De blomstrer flott hos meg og nå, men maskinen min er så treg at nå får jeg ikke lagt inn bilder i bloggen før de har ligget i albumet ei stund. Gudene vet hvorfo!
Ha ei fin helg fortsatt!

hajal. sa...

Virkelig flott farfararv du har å ta vare på. Kos deg og nyt dei! :)
- Her er auriklane for det meste avblomstra for ei god stund sidan, men enkelte etternølarar sprer glede enno.

ToneM sa...

Takk og takk for hyggelige kommentarer! I år må jeg visst gjøre en ekstra innsats for auriklene, mange må plantes dypere og kanskje få litt bedre jord. Det er mange prosjekter på gang her, og mye som må prioriteres, så det spørs bare hvor langt tida rekker...
Uansett - aurikler er blant mine absolutte favoritter, spesielt de gamle sortene. :-)
Ha en fin søndag!