søndag 27. oktober 2013

Søndagstur i lysløypa


I formiddag gikk vi en fin fottur i lysløypa. Og ja - vi gikk helt ut i kanten,  lengst mulig fra skisporet. :-)

Det har egentlig ikke falt så mye snø her, men det er nok til at skiløypa allerede er fint preparert.
Skal tro hvem som har mista det fine skjerfet sitt? Det henger godt synlig ved siden av skisporet.
Her er et bilde fra det gamle vannbassenget.
Noen av grantrærne hadde massevis av flotte kongler.

Og ved sida av skisporet dukket denne steinen opp,  med vakkert mønster. 
Jeg hadde håpet på å få se noen spennende fugler på turen.  Ei ugle, kanskje,  eller ei nøtteskrike.  Men ingen av disse dukka opp. Derimot kom vi over en flaggspett etterat vi hadde forlatt lysløypa. Og det må jeg jo si var et hyggelig gjensyn med en fugl som jeg ikke har sett her på minst tre år.

2 kommentarer:

Padlemia sa...

Flaggspetten er jo så fin! Lenge siden jeg har sett den nå. I går så jeg en blåmeis med nesten svart istedenfor blå. Den var tøff. Så litt gangsteraktig ut.

ToneM sa...

Takk for hyggelig kommentar, Marian! Ja, det virker som det er kommet noen flaggspetter her i området den siste tida. For noen dager sia var det en på snarbesøk i hagen også, og det samme gjentok seg i dag tidlig. Bare så synd det er så mørkt når man kommer heim fra jobb at det er vanskelig å se hva som befinner seg på foringsplassen. Ei svart blåmeis hørtes kult ut! Var det så mørkt at den virket svart, eller var det ei feilfarga blåmeis?