fredag 30. september 2016

Vakre høstfarger.

For få dager sia var vi en tur i Bodø. Ferga var i rute, og Vestfjorden viste seg fra ei snill side, så turen over fjorden gikk uproblematisk og greit.  En vakker regnbue omkranset ferga på deler av turen. Dessverre hadde jeg bare mobilkamera,  så det lyktes meg ikke å få bilde av heile buen. 

Utsikt mot Lofoten. Bildet er tatt gjennom vinduet i salongen på ferga.
Da vi kjørte i land fra ferga, møtte vi et landskap i utrolig vakre høstfarger. Dessverre var det nå blitt så seint på ettermiddagen at lysforholdene gjorde det vanskelig å fotografere. Dermed ble de fleste bildene nedenfor tatt dagen etter på turen tilbake fra Bodø, gjennom Sørfold, Hamarøy og Tysfjord. De aller fleste bildene er tatt gjennom et skittent og vått bilvindu. Jeg lar bilder og landskap tale for seg selv...









Kråkmotinden. På gården nedenfor fjellet skal Knut Hamsun ha oppholdt seg i lengre tid. Her skreiv han også romanen "Markens Grøde."







4 kommentarer:

Santini sa...

What a beautiful set of photos. I love the autumn colors.

ToneM sa...

Thank you, Santini! I appreciate your kind words. But I must cofess that the colors were even more beautiful than you can imagine from the photos. :-)

ToneM sa...

Sorry. I meant to say: I must confess... (not cofess)

Tante Rose sa...

Så utrolig fint! Jeg bor i Bodø, men landskapet blir bare bakgrunn for hverdagen her...fram til jeg ser det på et bilde. Ha ei fin helg!