onsdag 24. september 2008

Grågåsa flyg mot sør

Når grågåsa flyg mot sør, er det et ugjenkallelig tegn på at vi går mot mørkere og kaldere tider.
I kveld har jeg sett to store gåseflokker. Det vil si, jeg hørte snadringa fra begge flokkene, men da den siste passerte over hodet mitt på tur sørover, var det blitt så mørkt at det var umulig å se den.
Ellers er lite blitt gjort ute i dag også. Været er ikke det beste for tida, det har regna mye i det siste, men jeg har da fått samla inn litt frø. Jeg hadde tenkt å ta noen bilder i ettermiddag, men så svikta bildekortet, dessverre!
Nå ser det ut som vi har fått værforandring. Det er nesten klarvær ute, og gradstokken kryper faretruende nedover mot null grader. La oss endelig håpe at temperaturen holder seg på plussida ennå ei stund framover.

Ingen kommentarer: