onsdag 13. mai 2009

Dagens blomstring

Disse auriklene kommer fra frø jeg sådde for mange år sia.
Jeg er spesielt glad i farga på blomstene + at de blomstrer tidlig, lenge før de andre auriklene viser knoppene sine.


Klosterklokkene starta blomstringa allerede under snøen.
Nå synger de på siste verset.















Hundetann blomstrer også ganske tidlig...






Denne spesielle kuleprimula blei redda fra en søppeldunge for noen år sia. Den har små blomster i en fantastisk kuleform.












Denne kvite versjonen av blåstjerne holdt på å bli haremat for noen dager sia...
Heldigvis sto det noen stjerner igjen etterat harepusen hadde avslutta måltidet sitt.


I fjor kjøpte jeg fem fylte primula i forskjellige farger. Dessverre har de fått tøff behandling i vinter: To er totalt forsvunnet, og de øvrige er temmelig reduserte.
Disse to greier likevel å komme med blomster.
Det blir spennende å se om de greier seg videre...

6 kommentarer:

Berit sa...

Ai-ai-, så lekkert, hele stripa nedover! Har aldri sett aurikler i akkurat den lillafargen før. Og uten gult øye! Husker du hvor du fikk frøa fra?

Mia sa...

så mye fint. Och ack ja,.... klosterklokker. Får de ikke til, kjøper og planter men ser aldri skymten av dem. Du er heldig du...

ToneM sa...

Takk for hyggelige kommentarer begge to!
Til Berit: Jeg tror jeg fikk aurikkelfrøene fra ei venninne, som muligens har fått tak i dem gjennom en primulaklubb...
Til Mia: Jeg er også veldig glad i klosterklokker, og jeg skulle ønske at mine kunne formere seg litt meir... :-)

Berit sa...

Så det skulle ikke være enkelt, nei. (Får se om jeg finner noe riktig fristende byttevaluta)

Anne på Moseplassen sa...

ååå, så søte klosterklokkene er, og fyllt primula!! Dille!

Ramme Alvor sa...

Her var mykje fin blomstring. Herleg når våren endeleg kjem!
Gratulerer med dagen i dag!

britt