mandag 25. mai 2009

Nye aurikkelbilder.

Her er noen nye aurikkelbilder. Det første bildet er av en gammeldags aurikkel, en etterkommer fra farfars rikholdige aurikkelproduksjon.
Den neste er muligens av en litt nyere dato, kanskje er det en av mine egne frøsådde? Det kan også være en av flere som jeg fikk fra Primula for et par år sia.
Kan du bekrefte eller avkrefte dette, Primula?


Denne aurikkelen kommer sannsynligvis fra ei venninne i Sortland hagelag. I så fall kommer den nok opprinnelig fra Prestegårdshagen på Hadsel. Gulfarga har litt brunt i seg, og er derfor litt annerledes enn farga på de gule farfarauriklene mine.

Så kommer et nytt bilde av en av farfarauriklene. Det merklige er at blomstene på denne egentlig er lysere blå-grå-rosa.
Men her i hagen blir farga på blomstene mørkere og sterkere enn ellers.



Denne er jeg litt usikker på. Den blomstrer for første gang nå. Jeg har en mistanke om at den kan være fra Primula, men den kan også være en jeg har sådd selv.


Denne mener jeg bestemt kommer fra Primula. Vakker!
Den ligner mye på den første som er avbilda i forrige aurikkelserie, men den kommer fra ei anna hagevenninne...

De siste par dagene har det regna slik at jeg ikke har fått tatt nye bilder. Fortsatt er det mange aurikler som ikke har blomstra, men nå blir det ingen nye bilder før over pinse...

1 kommentar:

primula sa...

Flotte bilder! De to siste kjenner jeg godt, så de tror jeg du fikk fra meg. Den litt lenger opp kunne jeg godt tenkt meg...:)
Seiersløken og hvite dupper som jeg fikk fra deg samme år kommer fint de og.