søndag 28. desember 2008

Julepynt


Julepynten i heimen er stort sett av det gamle slaget. De fleste juletrekulene ble anskaffet for nesten 30 år sia, noen er enda eldre. Den grønne konglekula kommer fra min egen barndomsheim, og den minner meg om mange fine juleopplevelser sammen med foreldre og søsken.
Julekulespydet kommer fra barndomsheimen til min kjære og ble overtatt av oss for 5 år sia. Det er egentlig gullfarga, men samtidig virker det som et speil og fanger opp alle fargene som er omkring.
Jeg er litt usikker på hvor gammelt det kan være, men uansett: Jeg synes det er fint på sin egen, spesielle måte.

Ellers nyter vi fortsatt late juledager med mye god mat. I dag var det boknafisk på menyen. Nam og nam!

2 kommentarer:

Rita Hogefeld sa...

Det er noe eget med sånn pynt som det er knyttet minner til. Fine ting du har på treet ditt :)

ToneM sa...

Takk for hyggelig kommentar! Jeg har også tatt vare på juledekorasjonene som guttene mine har laga helt fra de var "en neve stor", men de siste årene har guttene bestemt at disse dekorasjonene ikke skal på treet...