søndag 20. september 2009

En liten blindpassasjer

Denne lille blomsten dukka plutselig opp i ei blomsterpotte på kjøkkenet.
Jeg trodde egentlig at det var ei eplekjerne som på et eller annet tidspunkt hadde havna i potta, ved sida av tamarilloplanten som sto der fra før.
I dag oppdaga jeg at den ukjente sto med en søt liten rosa blomst, og da skjønte jeg sammenhengen:
I fjor sådde jeg noen frø av impatiens, og en periode sto disse krukkene ved sida krukkene med tamarilloplanter ute på veranda. Egentlig var impatiensplantene en liten skuffelse, og dessuten ingen uteplante, derfor sådde jeg ingen slike frø i år. Men det må jo bety at plantene i fjor, uten at jeg har lagt merke til det, har danna frø som har spredd seg over til nabopotta. Morsomt!
Og egentlig, når en ser nærmere etter, så er jo den lille impatiens ganske søt. :-)

2 kommentarer:

ninabakke sa...

hihi, så morsomt da!

ToneM sa...

Ja, jeg synes det er skikkelig stas med sånne små overraskelser i hverdagen! :-)