torsdag 17. juni 2010

Hva er dette?

Disse spirene har dukka opp i et par såpotter i løpet av de siste dagene. I den første potta sådde jeg Hebe i fjor, men da spirte ingenting. Derfor tenkte jeg først at dette må være ugress. Men ettersom det fortsatt ikke finnes spirer i de øvrige såpottene som står i samme isoporkasse, blir jeg litt i tvil. Og derfor spør jeg: Kan dette være Hebe?
Den neste spiren dukka opp i ei potte med gammel blomsterjord. Her har jeg ikke har sådd noenting. Så, hva er det som spirer her? Og - hvor kommer det fra?
Kan det for eksempel komme fra frøblandinga som jeg serverte småfuglene i vinter?

2 kommentarer:

Berit sa...

Kan ikke hjelpe, Tone. Du får gi dem pleie og omsorg, vente og se. Den nederste ligner i det minste ikke på noe ugras jeg kjenner.

ToneM sa...

Takk for hyggelig kommentar, Berit. Jeg kommer garantert til å følge med og gi oppmerksomhet og omsorg i tida framover. Det blir spennende!