lørdag 14. mai 2011

Jeg fant, jeg fant...

Det er litt av hvert man kan finne når man jobber i hagen.
Her er en liten bildeserie fra i dag:
Det første bildet viser to små kjøttmeisegg fra i fjor. De kom for en dag da vi rydda opp i en av fuglekassene i hagen tidligere i uka.

Så følger restene av et makelaust byggverk, sannsynligvis er dette restene av et vepsebol, eller kvesmebol, som vi sier.












Og til slutt må jeg få presentere et vesen som plutselig dukka opp i vedforsyninga, like ved husveggen. Litt usikker på navn og art, men jeg tror nok jeg vil kalle denne gubben, eller stubben for Mr. Stubberud. :-)
Synes han gjorde seg bra som vegetarianer. :-)

2 kommentarer:

BirtH sa...

Så mye spennende det er å finne hvis man bare har øynene åpne. Jeg synes den gubben (stubben) din ligner på ei dame :-)

Fint å følge med blomstringa i hagen din!

ToneM sa...

Takk for hyggelig kommentar, BirtH.
Ei dame, sier du? Tror jeg skjønner hva du mener, for plutselig forvandlet Mr. Stubberud seg og blei ei dame med fikenblad. :-)