mandag 4. juli 2011

Roser

Jeg har ikke så veldig mange roser i hagen, men de jeg har er temmelig robuste. Akkurat nå krysser jeg alle fingre for at det må bli oppholdsvær i tida framover, slik at min kvite prestegårdsrose kan få vise seg fra sin beste side. Den er så uendelig vakker når den bare får slippe til, men blir det regnvær, råtner alle knoppene før de rekker å åpne seg.

Mine to Rosa moyesii har nettopp starta blomstringa. Det største treet er kjøpt som Mandarinrose, men blomstene er litt for mye rosa til å være en ekte Moyesii. De ligner faktisk meir på Tromsørose.
Heldigvis har jeg også en annen mandarinrose, med riktig farge. (Bildet øverst) I år har den bortimot 30 knopper, og de første har allerede åpna seg.

Så følger et bilde av min kvite prestegårdsrose som nettopp har starta blomstringa...

og til slutt følger et bilde av en Rosa rugosavariant som sto her i hagen da vi flytta hit for vel 20 år sia.

Ingen kommentarer: