søndag 4. september 2011

På bærtur.

I dag har det vært overskyet vær, men behagelig temperatur, og endelig kom jeg meg avgårde på tyttebærtur.
Det var mange bærplukkere i marka i dag, og det virker som om det er bær nok til alle.

Bæra var godt moden, jeg fant faktisk ikke ei eineste umoden tyttebær. Derimot var store områder fulle av blomstrende tyttebærlyng. Mange steder fant jeg også bær og blomster på samme lyng. Forunderlige greier!


Kanskje kan man si det slik: I høst er også tyttebærlyngen heilt på bærtur, ihvertfall når det gjelder årstid. :-)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Det er høstens goder når en kan gå i skogen og plukke bær og sopp.
Ha en fin søndag , Marit.

ToneM sa...

Tusen takk for hyggelige kommentarer begge to! Vi har hatt ei flott helg, og tyttebærfangsten blei 5 liter på vel 2 timer. :-)

BirtH sa...

Var tyttebæra så godt moden, altså? Det vi har funnet (ved hytta) har vært variert -

Ønsker deg ei fin helg!

ToneM sa...

Takk for hyggelig kommentar til deg også, BirtH. Bæra var jevnt og godt moden, ja. Tror jeg fant færre enn 10 umodne bær. :-)
Riktig god helg til deg og dere også!