fredag 8. november 2013

Kor nisk du er!

Bildet viser ei frustrert og noe amper katt som nettopp er blitt skremt bort fra fuglebrettet. Ho tenker sikkert noe sånt som "kor nisk du er, du fuglematmor."  ("Nisk" er dialekt for gjerrig) " Korfor kan ikkje eg få spise fuglefrøan direkte fra fuglebrettet - istedet førr å spise småfuglan for å få tak i frøan som dem har spist?"  Ja, eller noe sånt... 
Forresten, så har jeg ikke jaga kattegjesten i dag heller, jeg skulle bare knipse noen "tatt på fersken" bilder av ho, og så blei ho skremt av blitzen.  :-)

4 kommentarer:

Mariann sa...

Det må være en sulten katt, som har oppdaget en grei måte å finne mat på. Han har virkelig fått smaken på fuglematen ser det ut til. Håper det blir litt igjen til fuglene også, og at ikke de også blir kattemat.
Ha en god helg!

Fagertunhagen sa...

Er det mulig..? En fuglefrøspisende kattepus :D Det er nok mer vanlig at de legger seg på lur for å ta fuglene som besøker brettet. Stakkars pusen er nok sulten. Ikke rart hun ser bestyrtet ut der hun ble fersket :)

ToneM sa...

Ja, jeg håper også at dette vil ordne seg etterhvert. I dag har det vært fire blåmeis, seks kjøttmeis, 2 granmeis, 5 gråspurv + diverse sjur innom, som jeg har sett, her på foringsplassen.

ToneM sa...

Ja, dette er utvilsomt ei noe spesiell kattepus. Og egentlig tror jeg vel at hun får den maten hun trenger der hun bor. Men - slik det kan virke, så er fuglefrø på fuglebrettet vårt, en absolutt dessertfavoritt. :-)