søndag 21. februar 2010

Endelig!

Etterat de røde og grønne "hordene" tok pause fra matfatet i ettermiddag, dukka plutselig dette vesle "nøstet" opp.
Den har vært her jevnlig i vinter, som regel tidlig på dagen, eller seint på ettermiddagen. Noen ganger aleine, andre ganger er de to - tre i lag. Når de atpåtil er temmelig kvikke i bevegelsene, sier det seg selv at det er svært vanskelig å knipse et brukbart bilde.
Jeg må ærlig innrømme at jeg har "jakta" på den lenge.
Men så, endelig, i ettermiddag bød det seg en anledning.


Selv om ingen av bildene kan sies å være skikkelige blinkskudd, så kan de i hvertfall brukes som dokumentasjon:

Og dermed kan jeg presentere dere for dagens mest spesielle gjest på foringsplassen:
Svartmeisa, som faktisk er Norges minste meise.

4 kommentarer:

HansHB sa...

Ikke pent å vise deg ryggen, nei!! Flotte bilder. Klare og tydelige!

Anne (Moseplassen) sa...

søt fyr, og ikke av de enkleste å få fotografert nei. har enda ikke fått skikkelig bilder av de som av og til er innom.

ToneM sa...

Takk for hyggelige kommentarer, begge to.
Denne gangen var det fint for dokumentasjonen at meisa viste meg ryggen. Den kvite nakkeflekken er nemlig et typisk kjennetegn på svartmeisa. :-)

Kathrine sa...

Så morro! Den har jeg ikke sett her i hagen.
Fine bilder:)