søndag 29. november 2009

1. søndag i Advent

I dag er det 1. søndag i Advent. Det har vært nydelig vær, og vi har gått en lang tur i nesten dagslys i et vakkert vinterlandskap.

Heller ikke i år er alt på stell i heimen ved starten av adventa. Men - julestjerna og julegardinene er på plass i kjøkkenvinduet, og i går laga jeg sylteflesk.

Snøen som har falt de siste dagene har gjort landskapet merkbart lysere. Det liker jeg!
Bildet er av min akkurat nå blomstrende phalaenopsis, som står i et av stuevinduene. Egentlig skulle den vel ha vært lilla, for å passe inn som adventblomst. Men jeg synes den er vakker uansett!

3 kommentarer:

HansHB sa...

Flott bilde!
Kommer til å legge inn orkidé bilder i lpet av uka..

ToneM sa...

Takk for hyggelig kommentar! Ja, orkidéer er virkelig flotte planter. Heldige du som har lett tilgang til så mange forskjellige og vakre varianter!

Berit sa...

Riktig en sirkusorkide! Kjempefin!
Det ligger en utfordring til det på bloggen min.