torsdag 30. august 2012

Og sånn gikk det med den saken...



I juni blomstra kirsebærtreet rikt, og alt lå an til at det skulle kunne bli noen kirsebær til høsten...  Men dengang ei.  For - i den perioden hvor nødvendig bestøving skulle foregå, så svikta alle insektene. Og etterpå blei trærne i området invadert av lauvmakk som forsynte seg rikelig av blomster, blader og kart...

For ei uke sia var det bare ett kart igjen på kirsebærtreet, og plutselig var det også borte...   Akk ja...








 

2 kommentarer:

primula sa...

Men til neste år blir det masse kirsebær. Eller året etter det... Usikkert med mer varmekjære vekster hos oss, men jeg synes det er fint med overlevelse og blomstring, og så får vi ta fruktene som en bonus i gode år. Har selv rekordmange eplekart i år, men regner ikke med modning denne gangen. For to, eller var det tre - hadde jeg 12 modne epler:) i september. Nå er de som store plommer, men jeg synes de er vakre der de henger på trærne, og betrakter dem som prydvekster, stort sett. Ha ei fin helg i vakre Vesterålen!

ToneM sa...

Takk for hyggelige kommentarer begge to! Bortsett fra at jeg fant 9 blomster på kirsebærtreet for et par år sia, så er årets blomstring den aller første i historia. Og det er jeg kjempefornøyd med! Frukten kan man jo kjøpe i butikken. :-) Riktig god helg til dere også!