søndag 1. juni 2014

Kari Krå :-)


Første gangen jeg la merke til denne kråka var i januar i år. Men hun er her fortsatt.
Hun virker litt sky, så det er vanskelig å komme nær nok for å ta gode bilder. Men i går, da vi skulle parkere bilen nede i sentrum, satt hun plutselig like foran oss og flaksa med vingene. Jeg var redd for å skremme henne,  så de første bildene blei tatt gjennom ei skitten frontrute...
Like etter flytta hun seg noen meter,  og jeg lista meg ut av bilen i håp om å få noen bra bilder. 
Nå var hun tydeligvis ferdig med flaksinga, så de kvite vingefjærene vistes ikke fullt så tydelig.  
Og etter kort tid snudde hun ryggen til meg...
og fortsatte ferden nedover skråninga mot sjøen.

2 kommentarer:

Humlehagen sa...

Herlige kråkebilder! :)Masse kråkeliv her hos oss for tiden - de har reir i nærheten, og ei "sjefskråke" sitter klar på gjerdet når Trulte får mat - stjeler matbiter med seg bort i reiret. :)Ha en fin dag! Hilsen Else Britt :)

ToneM sa...

Hei Else Britt og takk for hyggelig kommentar. Ha en fin dag og ei god helg!