onsdag 18. mai 2011

Gult i hagen


Nå blomstrer det gult i hagen...










5 kommentarer:

Berit sa...

Gult er vakkert, og særlig om våren! Likevel må jeg tilstå at jeg synes den aller yndigste av disse er narsissen med de hvite randkronene. Hvem er hun?

Anonym sa...

Gult er flott, ja. Godt å se at det er flere som ikke diskriminerer på farge i hagen.

Mariann sa...

Om våren er det mye gult i min hage også. Den store tuen med primula var veldig flott.

ToneM sa...

Takk for hyggelige kommentarer alle tre! Jeg må ærlig innrømme at jeg har et litt ambivalent forhold til gult... Men når det er sagt, så setter jeg stor pris på den gule invasjonen som skjer i hagen akkurat nå! Den er for meg en positiv, energisk og meget viktig del av våren.
Men når det er sagt, så kjøper jeg aldri gule tulipaner, ei heller gule tulipanløk...
Til Berit: Den gule og kvite påskeliljen kommer fra hagen til foreldrene mine. Det er en gammel sort som opprinnelig kommer fra en enda eldre hage her i byen. Den er også en av mine favoritter. :-)

Berit sa...

Takk for svar! Ekstra stas med arveplanter, da.