fredag 4. desember 2009

Aurikkel nostalgi

Da har jeg blitt utfordret igjen. Denne gangen av Miamaria. Hun har sendt meg følgende utfordring:

1. Finn fram den 4. eller 7. bildemappa.
2. Finn fram det 4. eller 7. bildet.
3. Skriv litt om bildet.
4. Send utfordringa videre til 5 nye.

Egentlig er ikke dette en helt enkel oppgave for meg, for i mine bildemapper hersker det svært lite ryddighet og kronologi.
Men ettersom første bildemappa mi er fra 2005, landa jeg etterhvert i mappa med bilder fra 2008. Og - ettersom de første mappene fra 2008 er temmelig innholdsløse, landa jeg på dette bildet, som er det 7. bildet i mappe nr. 7.

Bildet er tatt i hagen hos ei venninne av meg og viser en av mine desiderte aurikkelfavoritter. For noen år sia fikk venninna mi et par av mine farfaraurikler, og i hennes hage vokser de og trives som bare det...
Bildet gjør meg skikkelig nostalgisk, og dessuten får det meg til å glede meg desto meir til våren...

Og med dette går oppfordringa videre til alle som føler seg kallet og som ikke har fått utfordringa før. :-)

2 kommentarer:

primula sa...

Å, så fint å se en frodig aurikkel nå midt i mørketida, Tonemeia! Tenk at nå snur sola snart og vi kan se fram til lysere dager, og ikke så langt unna en ny vår!!(Jippi!)

ToneM sa...

Takk for hyggelig kommentar, primula.
Ja, så langt har mørketida i år bare vært eventyrlig og vakker... og snart snur sola. :-)