torsdag 8. januar 2015

Flere bilder fra gamle negativer

I pappas fotoesker med gamle negativer dukker det stadig opp nye skatter. De første tre bildene her har jeg sett før.  De viser mine foreldre og ei god venninne av mamma.  Sannsynligvis er bildene godt over 70 år gamle. 
Jeg mener at dette bildet må være tatt innendørs i den samme hytta som de poserer foran på det forrige bildet. Bildet viser mamma og hennes gode venninne og mentor.
Her er enda et bilde av de to.

Og her følger et bilde av pappa som ung mann. Jeg har aldri sett dette bildet før.
Jeg tror at dette bildet viser pappa si yngste søster og ei venninne av henne. Bildet er tatt utenfor huset til besterforeldrene mine. Jeg har heller ikke sett dette bildet før, men jeg antar at det er pappa som er fotografen.  Min tante står til høgre på bildet.  Jeg vet ikke hvem den andre damen er.
Her er to av mine tanter, pappas søstre. Bildet er tatt utenfor barndomsheimen.
Den unge damen til høgre er sannsynligvis også ei av tantene mine. I så fall er hun også med på de to forrige bildene. Hvem de to andre er,  vet jeg ikke. Jeg har aldri sett bildet før. 
Heller ikke dette bildet har jeg sett før. Jeg vet ikke hvem damen til høgre på bildet er, men antar hun må ha vært ei venninne av mine tanter.  Bildet er nok tatt ved samme anledning som det forrige,  og kanskje er ett av bildene speilvendt. 

Ingen kommentarer: