tirsdag 6. januar 2015

Gamle familiebilder

Min kjære pappa var en ivrig amatørfotograf, og sist sommer overtok jeg flere esker med negativ film etter ham. Før noe eventuelt kan kastes,  må jeg prøve å finne ut hva alle disse negativene skjuler.  Dette er et tidkrevende og omstendelig arbeid som jeg såvidt har påbegynt.
 
Jeg må ærlig innrømme at jeg har veldig lite peiling på kopiering av gamle negativer. Her er jeg en absolutt amatør!  Dessuten har jeg heller ikke spesielt avansert utstyr for skanning og bildebehandling. Men jeg har fått noen gode råd, og så må jeg bare prøve og feile litt...

I løpet av arbeidet så langt,  har jeg funnet flere gamle familiebilder som jeg aldri har sett før. Hvilke skatter! Jeg vil tippe at disse tre bildene er fra 1920 og 1930 tallet. Bildene viser min farfar og farmor, min oldemor, min far, mine tanter og onkler på min fars side og en bror + en søster av min farmor. 
Som sagt, så er det et tidkrevende arbeid å finne ut hva alle negativene skjuler, men jeg jobber med saka - og nå begynner jeg sannelig å glede meg  til å bli pensjonist.  :-)

Ingen kommentarer: