søndag 18. januar 2009

Et lite gløtt på vaskerommet


Av forskjellige grunner ble lite hagerelaterte aktiviteter gjort i heimen denne helga. Egentlig hadde jeg tenkt å så noen staudefrø, men så fikk jeg ikke tak i såjord.
Et lite gløtt på vaskerommet i ettermiddag, avslørte vill vekst og utfoldelse i ei potte med blodbegerplanter fra i sommer. Og av mangel på egnet klatretråd, slynger de nye skuddene seg tappert i bladene til en av mine cymbidiumorkidéer.
Hm - hva gjør en med slikt? Jeg tror vel helst at jeg må se det litt an noen dager. Etterhvert må nok blodbegerplantene friseres en smule, men kanskje bør dette vente til sola er tilbake?

2 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

stiklinger? :D
Så slipper du å så... men da må du vel knipe og knipe til du blir blå skal du holde plantene i akseptabel størrelse før utetiden slår til :)

ToneM sa...

Jeg tenker også stiklinger. Men kanskje er det lurt å vente noen uker for at rotinga skal bli vellykka.