lørdag 10. januar 2009

Væromslag

Nå regner det ute, og min kjære har gjort et storarbeid med snømåking på veranda. Atskillige kubikkmeter med tung og våt snø blei måka bort i kveld, så i morgen blir det nytt påfyll av fuglemat på verandabordet.
I middagstida i dag oppdaga jeg plutselig at en av de gamle syrinene ved veranda har kollapsa totalt. Nå ligger den skinnflat nede på marka med store snødunger over seg.
Huff, dette er jo egentlig ganske trist. Trøsta får være at jeg alltid har ønska meg en kvit syrin, og nå ser det ut som det gir seg selv hvor den må plasseres.
Aldri så galt...

5 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Hvit syrin står også på min ønskeliste. Trist med den som måtte gå tapt, men men....

Berit sa...

Håh, gamle syriner gjenoppstår alltid. Masse voksekraft i de røttene!
Jeg har forresten hvite gammeldagse med masse rotskudd. Du kan gjerne få, men det tar noen år før det blir noe skikk på dem. Flytta noen til sunnmørshagen for fem år sia, får kanskje blomster til våren.

Miamaria sa...

Heisann, nå har du fått award hos meg!

ToneM sa...

Takk for hyggelige kommentarer.
Til Vivi: Ja, det er jo litt trist å miste den gamle, gode syrinen, men jeg trøster meg med at da har jeg jo en ledig plass... :-)
Til Berit: Syriner er egentlig ganske hardbarkede vekster, er enig i det. Tror nok også det vil poppe opp noen rotskudd ganske raskt. Likevel - kvit syrin står på ønskelista, og om jeg ikke får tak i her omkring, kan det jo tenkes jeg tar kontakt neste gang i kjører gjennom Gudbrandsdalen.
Til Miamaria: Tusen takk for awarden! Hyggelig overraskelse var det.
Det kommer sikkert til å ta litt tid før jeg får sendt utmerkelsene videre, ettersom vi har problemer med internettforbindelsen i heimen. De siste par dagene har den vært mye av og lite på...

ToneM sa...

skal være: neste gang vi kjører