fredag 23. januar 2009

Soldag med sol

I dag, på sjølvaste soldagen, fikk vi se sola for første gang i år! Du verden hvilken lykke og glede! Og sjølv om vi bare fikk se soløyet et kort øyeblikk, så kjennes det stort! For - det er jammen ikke hvert år at sola viser seg på soldagen. :-)

Ellers, så har dette vært ei travel og på mange måter utfordrende arbeidsuke. Men - den har så absolutt også hatt sine lyspunkter, for:
Vi har sett sola, og dermed er mørketida over for denne gangen.
Vi har spist årets første skreimølje.
Etter lang, lang, lang leiting, så fant jeg meg endelig et par behagelige og midt i blinken vintersko.
Jeg har fått frøoverraskelser i postkassa. Kjempetakk og klem til deg, kjære Solfrid!
Jeg fant plutselig en pakke med såjord fra i fjor, så nå trenger jeg ikke å vente og gremmes over at plantesenteret fortsatt ikke har fått inn varen. Dette betyr videre at det kan bli såing av staudefrø i løpet av meget kort tid.
Miamaria har lovet meg blodbegerfrø, og sannsynligvis får jeg disse i løpet av helga.
Og så gleder jeg meg veldig til registreringa av hagefugler i morgen.
Det blir kjempespennende å se hvilke fugler som vil dukke opp på foringsplassen i hagen denne helga!
Og om været holder, så håper jeg også at jeg får tatt noen bilder fra nærområdet før helga er omme... :-)

2 kommentarer:

potentilla sa...

Så sola jeg også, deilig :)

solfrid sa...

Håper de spirer!